This is a placeholder for your sticky navigation bar. It should not be visible.
Podcast to forma publikacji dźwiękowej dostępnej w Internecie. Zazwyczaj jest to seria odcinków mówionych, których użytkownik może słuchać poprzez aplikację lub bezpośrednio ze strony internetowej autora. Czasem to zwykła rozmowa, a czasem dźwiękowe arcydzieło.
Po pierwsze podcastu możesz słuchać nie tylko, gdzie chcesz, ale kiedy chcesz. W odróżnieniu od radia, nie musisz czekać na konkretną godzinę emisji. Podcastu słuchasz kiedy masz na to czas i ochotę. Możesz przerwać w dowolnym momencie i wrócić, powtórzyć fragment, lub zacząć słuchać od początku. W radiu nie ma takich możliwości. Podcast zazwyczaj jest związany z jakimś tematem – może to być tworzenie własnej firmy, kulinaria, podróże, wywiady z inspirującymi osobami… a także seriale fabularne, historie z narracją. Możliwości jest nieskończenie wiele.
Każdego dnia jesteśmy narażeni na olbrzymią ilość bodźców. Głośne reklamy, tłum w autobusie, miasta oklejone bilbordami… Dlatego coraz częściej rezygnujemy z obrazu oferowanego w przestrzeni internetowej. Nasze oczy są już zmęczone agresywnymi przekazami wizualnymi. Wchodzimy w erę dźwięku. W Polsce audytorium podcastów rośnie bardzo dynamicznie. Jak wynika z badania dla Tandem Media, ta tendencja będzie się utrzymywać. Dziś już ponad 1/4 polskich internautów słucha podcastów.
Podcast to medium towarzyszące, zatem bardzo wygodne. Nie potrzebujemy pełnego skupienia, aby go wysłuchać. W tym samym czasie możemy prowadzić samochód, biegać, czy sprzątać. Dodatkowo koszt dla słuchaczy jest niski – większość podcastów oferuje swoim użytkownikom darmowy dostęp.
Dźwięk ma w sobie coś niezwykłego. Pozwala nawiązać relację, jakiej nie daje żaden inny środek przekazu. To za sprawą emocji i swego rodzaju intymności — kiedy odbiorca zakłada słuchawki, mówisz mu przecież bezpośrednio do ucha.
Dzięki połączeniu wartości merytorycznej z emocjonalną, podcast pozwala Ci nie tylko stworzyć więź ze słuchaczem, ale także sprawić, aby była trwała.
Tworząc wartościowy i dobrze zrealizowany podcast, zdobędziesz nie tylko ciekawość odbiorców, ale co ważniejsze – ich uwagę. Zaintrygowany słuchacz jest w stanie poświęcić ponad godzinę, by wysłuchać tego, co masz do powiedzenia. Chętnie podzieli się też swoją opinią. A to idealna okazja do nawiązania dialogu…
Regularność to podstawa pomyślności podcastu. Publikowanie kolejnych odcinków o tej samej porze tworzy wrażenie umówionego spotkania, a to nadaje relacji osobistego charakteru. Między innymi dlatego słuchacze podcastów są najbardziej lojalnymi odbiorami w Internecie (Edison Research). Nie jest łatwo zdobyć ich zainteresowanie, ale kiedy już zdobędziesz ich zaufanie, zostaną z Tobą na długo.
Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Własny podcast, to idealne medium dla Ciebie! Czasem dużo łatwiej coś powiedzieć niż napisać. A odpowiednio oprawionym głosem możesz przekazać emocje, które przyciągną słuchaczy do Twoich historii. Dziel się wiedzą i zarażaj swoją pasją innych.
Podcast jest też świetną formą, aby pokazać jakimi wartościami kieruje się Twoja firma. Co jest dla Ciebie ważne i dlaczego. Pokaż, że Twoja firma to ludzie – Wasze ambicje, pasje i marzenia, nie puste slogany i sprytne hasła reklamowe na billboardach.
Odkryjesz nową przestrzeń
Dźwięk jest przyszłością. Od niedawna wykorzystujemy go w nowych technologiach, a wszystko wskazuje na to, że zostanie z nami na dłużej. Rynek podcastów z dnia na dzień dynamicznie się rozwija. Coraz więcej osób, zamiast patrzeć w ekran, woli słuchać. I może to robić wszędzie. Im bardziej kreatywnie podejdziesz do tej formy, tym ciekawsze doznania dostaną Twoi odbiorcy.
Podcast to forma, którą możesz podbić serca swoich klientów. W Sounds and Stories oferujemy Ci szczególny styl opowiadania historii – podszyty zamiłowaniem do radia i solidnym reporterskim warsztatem.
Telefon:
+48 515 237 556
+48 696 705 619